Glavobolja je jedan od najčešćih simptoma s kojima se mnogi ljudi susreću na dnevnoj bazi.  Stresan način života veliki je faktor koji utječe na njenu pojavu, a budući da je neugodna i često popraćena vrlo jakim bolovima, otežava izvršavanje čak i najmanjih dnevnih zadataka.

Što uzrokuje glavobolju?

Razlikujemo  primarnu glavobolju koja nastaje neovisno o nekoj bolesti, već ju uzrokuju vanjski podražaji kao što su nedostatak sna, stres, nedovoljan unos vode, nezdrava prehrana, preosjetljivost na promjenu vremena te konzumiranje alkohola i duhana. U primarne glavobolje ubrajaju se migrena, tenzijska i cluster glavobolja koje se međusobno razlikuju intenzitetom, mjestom i duljinom trajanja.  Migrena je vrsta glavobolje koja se javlja periodički, a uključuje simptome kao što su mučnina, otežan vid prilikom napada te osjetljivost na svjetlo i zvuk. U početku je bol pulsirajuća, a najčešće je zahvaćena jedna polovica glave, u sljepoočnom, zatiljnom i očnom području. Tenzijska glavobolja je najčešći tip glavobolje prilikom čega dolazi do napetosti mišića i bolova,a najčešće je uzrok stresa, anksioznosti, umora, gladi i dehidracije.Cluster glavobolja  je najbolniji tip glavobolje koja se javlja ciklički u slično doba godine, svakodnevno i najčešće u noćnim satima kroz nekoliko tjedana ili mjeseci. Često se javlja u proljeće ili jesen pa se može zamijeniti sa sezonskim alergijama. Mogu ju uzrokovati alkohol i pušenje.

Sekundarne glavobolje su  prateći simptom neke bolesti a neki od uzroka su: sinusitis, infekcije srednjeg uha, meningitis, gripa, krvni ugrušci,tumori i mnogi drugi.

Kako se možemo riješiti glavobolje na prirodan način?

Liječenje i ublažavanje simptoma glavobolje ovisi o njenom tipu, učestalosti javljanja i duljini trajanja, o čemu se potrebno savjetovati sa zdravstvenim stručnjacima. Osim lijekova koji se koriste za ublažavanje glavobolja, postoje i prirodni načini koji također mogu biti učinkoviti.


  1. Hidratacija

Nedovoljan unos vode može dovesti do pojave glavobolje, stoga je kroz dan potrebno piti dovoljno tekućine i unositi namirnice koje imaju veliki udio vode.

  1. Hrana ili dodaci prehrani bogati magnezijem

Magnezij je mineral koji je potreban za brojne funkcije organizma koje uključuju kontrolu šećera u krvi i prijenos živčanih impulsa, a pokazao se kao učinkovit način ublažavanja glavobolje. Preporuča se uzimati 200-600 mg dnevno, a može se uzimati u obliku kapsule ili hrane kao što su cjelozrnate žitarice, grah, brokula i orasi.

  1. Vitamin B12

Još jedan bitan mineral koji pomaže ublažiti simptome glavobolje je vitamin B12, koji se također može uzimati u obliku kapsula i drugih dodataka prehrani. Hrana koja je bogata ovim vitaminom su ribe,bademi i sezam.

  1. Primjena eteričnih ulja

Eterična ulja su visoko koncentrirani pripravci koji sadrže aromatične komponente iz različitih biljnih vrsta, a u ublažavanju glavobolje se najčešće koriste lavanda, menta i ružmarin. Najučinkovitijim se pokazalo ulje lavande koje se može nanositi na sljepoočnice ili dodati nekoliko kapi u kipuću vodu te inhalirati.

  1. Đumbir

Korijen đumbira sadrži mnoge korisne komponente, uključujući antioksidanse i protuupalne spojeve. Pokazano je da đumbir učinkovito ublažava napade migrene, a uzima se u obliku kapsula,praha ili se od svježeg korijena može napraviti čaj.

  1. Koenzim Q10

Koenzim Q10 je supstancija prirodno proizvedena u tijelu koja koristi izvor hrane i pretvara ga u energiju svojim antioksidativnim svojsvima. Preporučena količina suplementa je 3 puta dnevno po 100 mg, a pokazano je da smanjuje učestalost, intenzitet i trajanje migrene.

  1. Cimet

Još jedan saveznik u borbi protiv glavobolje je cimet koji se može pomiješati  u prahu s malo vode. Nakon što se dobije gusta pasta, nanosi se na čelo i sljepoočnice. Potrebno je mirno ležati pola sata, a zatim isprati pastu s lica. Cimet se također može dodati čaju đumbira.

  1. Akupunktura

Akupunktura je metoda tradicionalne kineske medicine u kojoj se koriste tanke igle koje se ubadaju na specifične točne kože. U brojnim slučajevima je dokazana kao učinkovita metoda u smanjivanju simptoma glavobolje.

  1. Tjelesna aktivnost

Jedan od najjednostavnijih načina kako možemo smanjiti bolove je povećanje tjelesne aktivnosti i pronalaženje oblika aktivnosti koji nam najbolje odgovara. Jedna od metoda je joga kao odličan način za smanjenje stresa, povećanja fleksibilnosti, smanjenja boli i povećanja kvalitete života.

  1. Topli ili hladni oblozi

Hladni oblozi koji se stavljaju na područje glave ili vrata smanjuju upalu i dovode do smanjenja promjera krvnih žila čime se smanjuje pritisak i bol. Za oblog se koristi vrećica s ledom omotana mekim ručnikom ili krpom koja se stavlja na mjesto boli na nekoliko minuta. Topli oblozi pomažu kod glavobolje uzrokovane stresom ili napetošću mišića, a obično se koristi ručnik koji je umočen u jako toplu vodu i ocijeđen.  Kako bi se smanjila napetost, topli oblog može se osim na glavu ili vrat staviti na područje ramena.