glavobolja
Zdravlje

Kako se boriti protiv glavobolje?

By

Glavobolja je jedan od najčešćih simptoma s kojima se mnogi ljudi susreću na dnevnoj bazi.  Stresan način života veliki je faktor koji utječe na njenu pojavu, a  budući da je neugodna i često popraćena vrlo jakim bolovima, otežava izvršavanje čak i najmanjih dnevnih zadataka.

Što uzrokuje glavobolju?

Razlikujemo  primarnu glavobolju koja nastaje neovisno o nekoj bolesti, već ju uzrokuju vanjski podražaji kao što su nedostatak sna, stres, nedovoljan unos vode, nezdrava prehrana, preosjetljivost na promjenu vremena te konzumiranje alkohola i duhana. U primarne glavobolje ubrajaju se migrena, tenzijska i cluster glavobolja koje se međusobno razlikuju intenzitetom, mjestom i duljinom trajanja.  Migrena je vrsta glavobolje koja se javlja periodički, a uključuje simptome kao što su mučnina, otežan vid prilikom napada te osjetljivost na svjetlo i zvuk. U početku je bol pulsirajuća, a najčešće je zahvaćena jedna polovica glave, u sljepoočnom, zatiljnom i očnom području. Tenzijska glavobolja je najčešći tip glavobolje prilikom čega dolazi do napetosti mišića i bolova,a najčešće je uzrok stresa, anksioznosti, umora, gladi i dehidracije. Cluster glavobolja  je najbolniji tip glavobolje koja se javlja ciklički u slično doba godine, svakodnevno i najčešće u noćnim satima kroz nekoliko tjedana ili mjeseci. Često se javlja u proljeće ili jesen pa se može zamijeniti sa sezonskim alergijama. Mogu ju uzrokovati alkohol i pušenje.

Sekundarne glavobolje su  prateći simptom neke bolesti a neki od uzroka su: sinusitis, infekcije srednjeg uha, meningitis, gripa, krvni ugrušci,tumori i mnogi drugi.

Kako se možemo riješiti glavobolje na prirodan način?

Liječenje i ublažavanje simptoma glavobolje ovisi o njenom tipu, učestalosti javljanja i duljini trajanja, o čemu se potrebno savjetovati sa zdravstvenim stručnjacima. Osim lijekova koji se koriste za ublažavanje glavobolja, postoje i prirodni načini koji također mogu biti učinkoviti.

1. Hidratacija

Nedovoljan unos vode može dovesti do pojave glavobolje, stoga je kroz dan potrebno piti dovoljno tekućine i unositi namirnice koje imaju veliki udio vode.

2. Hrana ili dodaci prehrani bogati magnezijem

Magnezij je mineral koji je potreban za brojne funkcije organizma koje uključuju kontrolu šećera u krvi i prijenos živčanih impulsa, a pokazao se kao učinkovit način ublažavanja glavobolje. Preporuča se uzimati 200-600 mg dnevno, a može se uzimati u obliku kapsule ili hrane kao što su cjelozrnate žitarice, grah, brokula i orasi.

3. Vitamin B12

Još jedan bitan mineral koji pomaže ublažiti simptome glavobolje je vitamin B12, koji se također može uzimati u obliku kapsula i drugih dodataka prehrani. Hrana koja je bogata ovim vitaminom su ribe,bademi i sezam.

4. Primjena eteričnih ulja

Eterična ulja su visoko koncentrirani pripravci koji sadrže aromatične komponente iz različitih biljnih vrsta, a u ublažavanju glavobolje se najčešće koriste lavanda, menta i ružmarin. Najučinkovitijim se pokazalo ulje lavande koje se može nanositi na sljepoočnice ili dodati nekoliko kapi u kipuću vodu te inhalirati.

5. Đumbir

Korijen đumbira sadrži mnoge korisne komponente, uključujući antioksidanse i protuupalne spojeve. Pokazano je da đumbir učinkovito ublažava napade migrene, a uzima se u obliku kapsula,praha ili se od svježeg korijena može napraviti čaj.

6. Koenzim Q10

Koenzim Q10 je supstancija prirodno proizvedena u tijelu koja koristi izvor hrane i pretvara ga u energiju svojim antioksidativnim svojsvima. Preporučena količina suplementa je 3 puta dnevno po 100 mg, a pokazano je da smanjuje učestalost, intenzitet i trajanje migrene.

7. Cimet

Još jedan saveznik u borbi protiv glavobolje je cimet koji se može pomiješati  u prahu s malo vode. Nakon što se dobije gusta pasta, nanosi se na čelo i sljepoočnice. Potrebno je mirno ležati pola sata, a zatim isprati pastu s lica. Cimet se također može dodati čaju đumbira.

8.  Akupunktura

Akupunktura je metoda tradicionalne kineske medicine u kojoj se koriste tanke igle koje se ubadaju na specifične točne kože. U brojnim slučajevima je dokazana kao učinkovita metoda u smanjivanju simptoma glavobolje.

9. Tjelesna aktivnost

Jedan od najjednostavnijih načina kako možemo smanjiti bolove je povećanje tjelesne aktivnosti i pronalaženje oblika aktivnosti koji nam najbolje odgovara. Jedna od metoda je joga kao odličan način za smanjenje stresa, povećanja fleksibilnosti, smanjenja boli i povećanja kvalitete života.

10. Topli ili hladni oblozi

Hladni oblozi koji se stavljaju na područje glave ili vrata smanjuju upalu i dovode do smanjenja promjera krvnih žila čime se smanjuje pritisak i bol. Za oblog se koristi vrećica s ledom omotana mekim ručnikom ili krpom koja se stavlja na mjesto boli na nekoliko minuta. Topli oblozi pomažu kod glavobolje uzrokovane stresom ili napetošću mišića, a obično se koristi ručnik koji je umočen u jako toplu vodu i ocijeđen.  Kako bi se smanjila napetost, topli oblog može se osim na glavu ili vrat staviti na područje ramena.

Možda će vam se sviđati

Vaše mišljenje je važno. Objavite komentar.

Vaša Email adresa neće biti objavljena