Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Važnost magnezija i gdje ga naći

  • Subota, 18 Ožujak 2017 08:52
  • Pročitano 602 puta

Nedostatak magnezija u našem organizmu može uzrokovati ozbiljne zdravstvene tegobe, stoga ga trebamo uzimati u dovoljnim količinama, a to ćemo najbolje postići ukoliko jedemo zdrave namirnice poput špinata, blitve i bijelih sjemenki.

Magnezij je jedan od najčešćih minerala na Zemlji, ali i jedan od pet najčešćih minerala u našem organizmu. Otprilike polovina se nalazi u kostima. Iako ga ima svugdje, najčešće imamo nedostatak magnezija u organizmu, a da to i ne znamo. Glavni razlog je neadekvatna prehrana siromašna mineralima, no pravo je vrijeme za početi uzimati više ovog minerala. Prvenstveno kroz hranu!


Za što je sve potreban magnezij

potrebe za magnezijemViše od 300 različitih kemijskih reakcija u našem organizmu zahtjeva optimalnu dozu magnezija. Velike količine ovog minerala nalaze se u mekom tkivu mozga i srca koji bez njega ne bi mogli ni funkcionirati. Magnezij služi za regulaciju tjelesne temperature i detoksikaciju cijelog organizma.

Njegove glavne funkcije su također:

  • Regulacija krvnog tlaka.
  • Sprječava osteoporozu.
  • Štiti od srčanih oboljenja.
  • Ublažava simptome dijabetesa.
  • Smanjuje depresiju i anksioznost.
  • Jača kosti.
  • Sudjeluje u stvaranju proteina.
  • Pomaže u mršavljenju.
  • Potiče cirkulaciju.
  • Liječi nesanicu i regulira san.

Manjak ovog minerala može stvoriti brojne zdravstvene probleme. Zbog načina na koji djeluje s kalcijem, nedostatak magnezija može izazvati osteoporozu i slabljenje kostiju. Također, ovaj mineral pomaže u sprječavanju srčanih oboljenja i srčanog udara. Osobe koje su umrle od iznenadnog srčanog udara patile su upravo od njegovog nedostatka.

Zbog njegovog deficita moguć je i razvoj kamenja u bubrezima jer magnezij pomaže da se kalcij razlaže u urinu. Također, posljedice koje uzrokuje nedostatak magnezija u našem organizmu jesu PMS, povišeni krvni tlak, menstrualni grčevi, nesanica i rak. Ginekolozi redovno sugeriraju budućim majkama koliko je važan magnezij u trudnoći te se stoga često preporučuje i u obliku šumećih tableta.


Namirnice bogate magnezijem

hrana bogata magnezijemUkoliko se pitate u kojoj hrani ima više magnezija, nudimo vam listu u kojoj se nalazi top 10 namirnica koje sadrže ovaj dragocjeni mineral:

Špinat - samo jedan tanjur sadrži 157 mg magnezija što predstavlja 40 posto dnevnih potreba za ovim mineralom.
Blitva - jedna porcija ovog povrća sadrži 154 miligrama Mg što je 38 posto naših dnevnih potreba.
Bijele sjemenke (sezam)- 1/8 tanjura sadrži 92 miligrama Mg što je 23 posto ukupne potrebe.
Jogurt ili kefir - puna šalica sadrži 50 miligrama Mg što je 13 posto dnevnih potreba.
Bademi - 1 šaka ovog jezgrastog voća sadrži 80 miligrama Mg što podmiruje 20 posto naših dnevnih potreba.
Crni grah - pola tanjura sadrži 60 miligrama Mg što čini 15 posto ukupne potrebe.
Avokado - nadoknađuje  15 posto naše dnevne potrebe za ovim mineralom.
Smokve - nadoknađuju 13 posto nedostatka na dnevnom nivou, ukoliko pojedete pola tanjura smokava u kojima će biti i do 50 miligrama Mg.
Crna čokolada - u samo jednom redu čokolade ima i do 95 mg Mg što je skoro četvrtina naše dnevne potrebe.
Banana - jedna osrednja voćka sadrži 32 miligrama Mg što je oko 8 posto neophodnog dnevnog unosa.

Ocijeni sadržaj
(2 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream