Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Fermentiranom hranom protiv anksioznosti!

  • Nedjelja, 23 Listopad 2016 08:24
  • Pročitano 725 puta

Rezultati nekih istraživanja sugeriraju da potrošnja fermentiranih namirnica koje sadrže probiotike može sniziti rizik i smanjiti socijalnu anksioznost zajedno s ostalim vrstama neuroticizama. Ova povezanost je otkrivena nakon što su znanstvenici i zdravstveni stručnjaci otkrili kako želudac igra važnu ulogu u mentalnom zdravlju.

U jednoj studiji provedenoj na 700 studenata na sveučilištu William and Mary, dokazano je da oni koji su jeli veće količine fermentiranih namirnice su imali manje društvene simptome anksioznosti. Vrlo je vjerojatno da probiotici u fermentiranim namirnicama povoljno mijenjaju probavu i crijeva te utječu na društvenu tjeskobu.


Sedativni učinak fermentirane hrane

protiv anksioznostiBiološka povezanost između crijeva i mozga poznata je već neko vrijeme. U odnosu na anksioznost dobre bakterije u fermentiranoj hrani povećavaju razinu kemijskog spoja naziva GABA neurotransmiter koji ima anti-anksiozni učinak na tijelo. Drugim riječima, dobre bakterije koje se nakupljaju u crijevima kada jedemo fermentiranu hranu mogu imati izravan anti-anksiozni sedativni učinak.

Važno je napomenuti da crijevima flora varira od osobe do osobe, tako da je teško predvidjeti potrebnu količinu krastavaca ili druge fermentirane hrane kako bi se postigao taj sedativni učinak. Na isti način, teško je predvidjeti stupanj učinka protiv anksioznosti jedući takvu hranu. Dok postoji samo nekoliko studija koje povezuju fermentaciju i ljudski mozak, znanstvenici su proučavali takav učinak na životinjama. 

U tim studijama, raznovrsan unos fermentirane hrane ima izravan utjecaj na osobnost i socijalnu anksioznost. Prema riječima dr. Matthew Hilimirea, profesora psihologije na sveučilištu William i Mary, davanje životinjama probiotike koje sadrže spoj GABA, isto je kao da smo im dali lijekove za anksioznost. Time se čak i vlastitom tijelu povećava taj neurotransmiter koji smanjuje anksioznost.

Znanstvenici su također napomenuli vezu između razine GABA-e u mozgu i smanjene propusnost te upale crijeva. Naime, otkrili su skraćivanje vremena nuspojava u probavnom sustavu, uključujući curenje crijeva i upale kada se konzumiraju fermentirane namirnice.


Veza probave i mozga

probava-mozakFermentirane namirnice koje često ulaze u tradicionalni prehrambeni jelovnik imaju potencijal utjecati na zdravlje mozga preko djelovanju bakterija koje direktno utječu na naše vlastite mikrobiote i to se može manifestirati na ponašanje. Fascinantno, broj neurona u našem probavnom sustavu sadrži otprilike isti broj neurona koji se nalaze u našoj leđnoj moždini.

Zapravo postoji i naziv za ovaj aranžman neurona u crijevima – trbušni živčani sustav koji se često naziva naš drugi mozak. Zbog tih neurona, naša crijeva su sposobna reagirati bez komunikacije s našim mozgom. U stvari, žudnja za određenim namirnicama ne mora doći iz mozga uopće već iz crijeva. Naš mikrobiom, zajednica bakterija koja se nalazi u probavnom sustavu je pod utjecajem naših godina, genetskog koda, razine stresa i mjesta gdje živimo.

Ovaj mikrobiom je sposoban komunicirati sa središnjim živčanim sustavom (CNS) koji utječu na naše osobine ponašanja. U jednoj studiji, sudionici su bili podijeljeni u dvije skupine - jedni koji su jeli pobiotike svaki dan i oni koji su uzimali placebo. Nakon samo tri tjedna, skupina koja je jela probiotike imala je niže razine hormona stresa kortizola te su u testovima imali manju pozornost na negativne informacije i više pažnje na pozitivne informacije.

Kiseli krastavci, kiseli kupus, jogurt, kefir itd. mogu pokrenuti reakciju crijeva koja može otpustiti stres i anksioznost u mozgu. Također, naučili smo da su crijeva dosta svojeglava i mogu utjecati na naše misli i ponašanje. Ako smo spremni jesti zdravu hranu, vježbati i raditi dobre stvari potrebne za promicanje zdravlja crijeva, možemo postići i bolje mentalno zdravlje!

Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream