Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Šetnja za odlično zdravlje

  • Srijeda, 12 Listopad 2016 09:12
  • Pročitano 449 puta

Hodanje je najjednostavnija fizička aktivnost, no dobrobiti hodanja često znamo podcijeniti. No, ako dnevno prohodamo samo 800 metara više no inače, u našem tijelu će se dogoditi značajne promjene koje su odlične za zdravlje. Stručnjaci ističu kako je samo 1000 koraka više dnevno dovoljno da se te promjene dogode.

Tisuću koraka iznosi otprilike 800 metara što je brojka koju bi svatko od nas mogao zadovoljiti. Bitno je samo tih 800 metara više prohodati baš svaki dan pa pozitivni rezultat neće izostati. Ako nam se i to čini teškom i nemogućom misijom, postoji par trikova koje vrlo lako možemo usvojiti - parkiranje auta na udaljenom mjestu od kuće ili posla, dugi razgovori mobitelom provedeni u šetnji, odlazak u prirodu ili barem obližnji park.



Dobrobiti hodanja

šetnja za zdravljeKada postanemo svjesni prednosti hodanja i toga što se događa u našem tijelu, biti ćemo više inspirirani uložiti taj dodatni napor pa izaći iz kuće ili fotelje. Evo par dobrih razloga za malo akcije! Bilo kakva aktivnost u kojoj su kosti pod pritiskom težine tijela pridonosi jačanju kostiju te se smanjuje rizik od osteoporoze. Kada kosti moraju nositi težinu tijela one se više naprežu te na taj način jačaju. Takav pritisak na kosti također potiče stvaranje novih stanica u kostima.

Hodanje poboljšava opće tjelesno zdravlje te se smanjuje rizik od srčanih bolesti. Kretanje omogućava mišićima da jače pumpaju krv kroz tijelo čime se smanjuju otkucaji srca pa srce radi u normalnijem ritmu. Također, povećanje fizičke aktivnosti direktno umanjuje rizik od moždanog udara, a pomaže i u kontroliranju krvnog tlaka što dodatno smanjuje rizik od moždanog udara, Znači dvostruki dobitak!

Hodanjem možda nećemo brzo smršaviti, ali nakon nekog vremena vidjeti ćemo prve rezultate. Imamo li visoku razinu kolesterola, 1000 koraka više dnevno dovoljno je da to promijeni. Više kretanja potiče sagorijevanje kolesterola i drugih lipida u krvotoku koji bi inače mogli oštetiti krvne žile. U svakom slučaju, više kretanja - manje masnoće!

Kratka, brza šetnja možda je i najbolji način da razbistrimo glavu i riješimo se stresa. Dok se krećemo tijelo proizvodi endorfine odgovorne za dobro raspoloženje te se istovremeno smanjuje razina kortizola - hormona stresa zbog kojeg se možemo osjećati loše i zbog kojeg se povećava rizik od mnoštva mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema. Hodanje je dakle, izvrsni antistres program! Pogotovo kada šetamo u prirodi, negdje uz more, jezero ili rijeku! Uživajmo!

Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream