Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Otpustite stres na poslu

  • Ponedjeljak, 11 Studeni 2013 15:13
  • Pročitano 3616 puta

Evo jedne tehnike koja je pomogla svima koji su je dosljedno prakticirali da otpuste stres i uklone depresiju. Osobno je primjenjujem i stvarno dobro funkcionira. Zato je i želim prenijeti svima vama.

Piše: Anastasija Mrklić

Usred ste posla, pod stresom ste i pomalo ste razdražljivi. Pauza je već prošla i očekuje vas još par sati posla prije nego li možete konačno kući. Stavite obaveze na trenutak postrani i kvalitetno se opustite u samo 6 minuta. Poboljšat ćete svoju kvalitetu života, svoje radne rezultate, a i pomoći ćete svojim kolegama na način da ćete biti opušteniji i tolerantniji u svakodnevnoj komunikaciji.

Sljedeća rutina u samo 3 koraka i 6 mkinuta utrošenog vremena će uvelike poboljšati vaš život ukoliko je svakodnevno izvodite. Sjednite uspravno no udobno na stolac. Najbolje je da gurnete kukove skroz do naslona tako da izbjegnete pogrbljenosti. Opustite ruke i mišiće vrata, ramena i lepđa da vam bude udobno. Opustite čelo i lice pa krenite:


Opuštanje u ureduKorak 1: Relaksacija (2 minute)

Počnite rotirajući ramena prema naprijed, a zatim prema natrag, 5 puta u svakom smjeru. Činite to polako dok su vam ruke opuštene sa strane. Zatim, nagnite glavu kao da pokušavate dodirnuti rame. Učinite to u svaku stranu po 5 puta. Zatim naizmjenično naginjite glavu naprijed i nazad. Pri naginjanju naprijed, pritisnite bradu uz vrat. Učinite to također 5 puta u svaku stranu. Ove vježbe olakšavaju pritisak na niz kapilara u vratu. Ovo pomaže olakšati protok krvi u i iz mozga te stimulira opuštanje.

Napomena: Cijelo vrijeme držite vrat uspravnim. Osobe s problemima vratne kralješnice bi trebali izbjegavati ove vježbe.


KORAK 2: Praćenje disanja (2 minute)

Zatvorite oči i rasteretite um. To ćete napraviti na način da jednostavno pratite svoj dah. Dok dišete postanite svjesni procesa udisanja i izdisanja. Obratite pažnju isključivo na put zraka kroz vaše nosnice u pluća i prema van. Svijest o dahu djeluje na podsvjesnoj razini na kojoj postajemo svjesni da sve što u nas ulazi i iz nas izlazi je samo dah - ništa više i ništa manje. Ovo ima nevjerojatan učinak na uklanjanje stresa.


KORAK 3: Jogijsko disanje (2 minute)

Zatvorite oči. Udahnite nježno i polako ali vrlo duboko. Pri udisanju, osjetite kako vas zrak ispunjava iznutra od samog dna torza pa postepeno sve više do samog grla. Zatim isto tako polagano i nježno izdahnite. Dopustite da zrak izađe, prvo s vrha, a zatim prema dnu torza. Baš kao što se vrč puni od dna prema vrhu i prazni od vrha prema dnu, tako i mi trebamo disati potpuno opuštenih ramena i mišića leđa. Za disanje trebamo koristiti samo trbuh, bolje rečeno ošit koji je jedini mišić u tijelu namijenjen isključivo za disanje. Ponovite ovaj ciklus 10 puta.

Važno: Dok udišete pokušajte osjetiti svježi zrak kao tekućinu koja vas ispunjava. Zamislite tu tekućinu kao tekuću svjetlost i vedrinu – neku nadnaravnu supstancu koja je esencija sreće. Pri izdisanju, osjetite kako sa zrakom ispuštate sve negativne emocije, napetost, stres i toksine da vas potpuno napuste.

Ova tehnika koja se naziva autosugestija. Ona je jedna je od najmoćnijih tehnika samopomoći jer zamišljanjem, maštanjem i autosugestijom stupamo u kontakt sa sustavima unutar tijela kojima inače nemamo pristup kroz svjesne naredbe. Takva autosugestivna meditacija pesimizam zamjenjuje optimizmom, a stres zamjenjuje neobjašnjivim mirom. Osjećaj se ne može opisati i kao svaki osobni doživljaj stanja relaksacije, mira i zadovoljstva, mora se osobno iskusiti. Zato činite svoju 6 minutnu praksu opuštanja, predano i svakodnevno. Tijekom posla, kod kuće ili bilo gdje, po mogućnosti kad ste pod stresom, no činite to svakodnevno. Važno je da zadržite tih 6 minuta za sebe, bez ikakvih ometanja. Ne mislite na druge niti na svoje obaveze jer, da biste pomogli drugima prvo morate pomoći sebi i da biste ugodili drugima, prvo morate ugoditi sebi.

U tome pomaže još jedna efikasna metoda autosugestije: Prije svojih meditacija, vježbi opuštanja ili bilo kojeg zadatka koji od vas zahtijeva potpunu koncentraciju, prvo zatvorite oči, duboko udahnite i izdahnite, a zatim zamislite jednu neprozirnu platnenu vrećicu. U nju stavite sve svoje brige, obaveze i očekivanja. Dobro ju zavežite i odložite je ispred prostorije u kojoj se nalazite. Tako ćete znati da sve što ste pospremili u svoju vrećicu čeka na vas kada završite svoju praksu i moći ćete se u potpunosti predati svojem novom zadatku :)

Ocijeni sadržaj
(2 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream