Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Duboko disanje pospješuje cirkulaciju

  • Subota, 28 Svibanj 2016 08:09
  • Pročitano 655 puta

Znate li da jedan gram mišićnog tkiva sadrži otprilike 8 metara kapilara, tih najtanjih krvnih žilica čija sveukupna duljina u čovječjem tijelu dostiže 100.000 kilometara?! Kakav će utjecaj ti minijaturni kanalići imati na naše zdravlje, ovisi o tome kolika količina krvi protječe kroz njih.

Piše: Medical Yoga Centar

Fiziologija kaže egzaktno: u aktivnom mišiću dvostruko je više otvorenih kapilara nego tijekom mirovanja, pri čemu se broj kapilara mjeri tisućama?! Jasno je, dakle, koliko tjelesna aktivnost pridonosi općoj cirkulaciji; arterijskoj i venskoj podjednako.


Naporno vježbanje nije za svakoga

kako je naporno!Iako se poruka „Svi na rekreaciju!“ čini posve logičnom, postoji jedan problem. Brojne su kategorije ljudi kojima određeni oblici tjelesnih aktivnosti apsolutno nisu primjereni. Osobe s degenerativnim promjenama na koljenima ne mogu svoju cirkulaciju poticati trčanjem, kao što mnogi stariji ljudi ili srčani bolesnici ne smiju igrati tenis.

Joga nudi niz vrlo mirnih vježbi koje izazivaju minimalan napor srčanožilnog sustava ili tek neznatno povećanje naprezanja uz zamjetno pojačanu cirkulaciju. Kod takvih vježbi osjetiti ćete već nakon 3-4 minute onu karakterističnu toplinu zbog pojačanog priliva krvi u mišiće, a da se disanje pritom neće niti malo ubrzati zbog napora.


Disanje djeluje na cirkulaciju

disanje i cirkulacijaNadalje, malo je poznato da i posve mirno duboko disanje djeluje na cirkulaciju. Ukratko, sjednete li u naslonjač i duboko dišete, osjetno ćete, premda nepokretni, pojačati cirkulaciju u svim organima abdomena. Duboko i mirno disanje, naime, stvara ritmičku izmjenu tlakova grudne i abdominalne šupljine što je, kažu fiziolozi, jedan od ključnih uvjeta dobre cirkulacije u unutrašnjim organima.

Jogiji su to znali prije 5000 godina, a sve su saželi u kratkoj rečenici: „Dijafragma je drugo srce“, oslikavajući upravo proces punjenja plućni kapilara krvlju i optimalnu vensku cirkulaciju. Prema istraživanjima P. Hégera, upravo u trenutku kada pluća sadrže najviše zraka sadrže također i najviše krvi, a pionir europske hatha joge, Andre Van Lysebeth, u knjizi „Učim jogu“ naglašava kako duboko disanje pospješuje protok venske krvi kroz jetru i njezino pravilno pražnjenje, što pridonosi općem zdravlju i dugovječnosti.

Dokaz ovoj zadnjoj tvrdnji mnogi su vidjeli u liku više nego „dobrodržeće“ sredovječne žene koja je u spomenutoj knjizi izvodila neke složene inverzne asane. Navodno je u pitanju Lysebethova supruga, iako upućeniji tvrde da mu je to – mama.

Za sve koji možda ne stignu raditi asane, vježba prikazana na slici će biti sasvim dovoljna za pokretanje cirkulacije. Svako jutro nakon ustajanja, par puta ponovite vježbu ili nakon dugog sjedenja.

Ocijeni sadržaj
(2 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream