Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Sjedenje je pakao za leđne mišiće

  • Utorak, 17 Svibanj 2016 07:36
  • Pročitano 871 puta

U svijesti ljudi stoljećima, čini se, sjedeći položaj nosi u sebi poseban značaj, navodi Pavel Srednycki u svojoj knjizi „Psihologija svakodnevice“ pa spominje poznate nam sintagme koje sjedenju daju čak i intelektualni smisao: „Sjedi i razmisli“ ili „Moramo sjesti i odlučiti“ i sl.

Piše: Medical Yoga Centar

Ortopedi bi, međutim, o sjedenju mogli ispričati posve drugačiju priču, koja bi vjerojatno počela upozorenjem kako je sjedeći položaj pravi pakao za leđne mišiće! Sjedenje, naime, izaziva 40 posto veći pritisak na diskove nego stajanje, a posebno su ugroženi diskovi slabinskog dijela kralješnice, osobito kod nepravilnog sjedenja s „uvučenom stražnjicom“. Sjedimo li pak uspravno, ugroženi su mišići.


Nema zdravlja bez kretanja!

Kretanje je zakon!Zabluda je mišljenje kako se mišići pri sjedenju odmaraju, naprotiv! Leđni mišići i dalje moraju ulagati napor da vas drže uspravno, a kako nema kretanja, u njima se, uz smanjenje dotoka kisika i hranjivih tvari, nagomilavaju otpadni produkti staničnog metabolizma što s vremenom dovodi do podložnosti raznim bolestima i oštećenjima tkiva, bržem umaranju itd. Sve to uvjetuje dodatnu potrebu mirovanja (sjedenja) pa se tako zatvara krug koji za posljedicu katkada ima kronično bolna leđa.

Liječnici uglavnom savjetuju što više kretanja. Na poslu bi bilo dobro svaki sat ustati i malo prohodati, korisno je i brzo hodanje na relaciji kuća-ured, a najkorisnija je redovita rekreacija. Tim kineziologa japanskog sveučilišta Tenri Daigaku upozorava kako je 87 posto problema s bolnim leđima kod studentske populacije u izravnoj vezi sa satima provedenim u sjedećem položaju za knjigom, a novija istraživanja praktički identične bolne tegobe povezuju sa sjedenjem za kompjuterom.

Da biste prekinuli lošu naviku višesatnog sjedenja, dovoljno je odvojiti malo vremena pa napraviti ovu jednostavnu vježbu prikazanu na slici. Učiniti ćete dobro djelo vašim leđima i nogama koje vape za istezanjem. Vježbu možete ponoviti više puta ostajući u prikazanom položaju par minuta, koliko vam godi. Odmah ćete osjetiti pojačanu cirkulaciju u nogama i cijelom tijelu!

Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream