Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Naučimo se opustiti!

  • Subota, 23 Siječanj 2016 13:21
  • Pročitano 784 puta

Suvremeni psiholozi smatraju da je naše svakodnevno ponašanje najčešće rezultat čitavog sustava uvjetovanih modela duboko usađenih u našoj psihi. Jedan od tih modela svakako je impuls koji nam nalaže neprekidnu AKTIVNOST 24 sata na dan, 7 dana u tjednu.

Piše: Medical Yoga Centar

Milenijima davno taj nas je impuls održavao na životu u neprekidnoj borbi za opstanak, a danas služi jednako nemilosrdnoj borbi za poslovni uspjeh i materijalnu egzistenciju. U svemu tome zaboravljamo na potrebu opuštanja i odmora. I tu počinju problemi...

„Od malih nogu uče nas stotinama različitih načina učinkovitog postupanja - kaže jedan od suvremenih jogija, Swami Brahmananda - Tek kada psihički integritet biva narušen stresovima, sjetimo se da bismo trebali nešto naučiti i o tehnikama odmora i opuštanja.“


Opuštanje duha i tijela

opusti se i uživajKineziolozi i psihoterapeuti naglašavaju da postizanje stanja potpunog duševnog mira i opuštenosti, osim u sasvim male djece, nije naša prirodna i spontana sposobnost, nego vještina koju (ponovo) moramo učiti, baš kao što moramo učiti skijanje ili vožnju biciklom. Joga je, tijekom više od 3 tisuće godina postojanja, izučavanjem i empirijom, razvila niz gotovo savršenih mehanizama postizanja apsolutnog duhovnog smirenja i opuštenosti.

Neke od njezinih tehnika na tom planu komplicirane su, nedostupne i svojstvene samo rijetkim usamljenicima himalajskih obronaka, no postoje i brojne metode psihofizičke relaksacije namijenjene običnim ljudima u njihovoj svakodnevnoj težnji za prevladavanjem stresova svakodnevnog života. Pojednostavljeno rečeno, smirenje možemo postići opuštajući istovremeno i tijelo i duh.

Jedno bez drugoga ne ide; nikakve mentalne tehnike opuštanja neće pomoći ako je tijelo (na razini neurološkog podražaja mišića) nemirno i „pod naponom“. S druge strane, uzaludna su sva nastojanja umirenja tijela, ako je psiha prenadražena stresovima, napetošću i nervozom. U prilogu ovog članka navodimo stoga jednostavnu vježbu za postizanje opuštenosti koja kombinira mentalnu auto-sugestivnu tehniku „isključivanja“ sjedinjujući fizičko i psihičko opuštanje.

Napomenuti treba, međutim, da za postizanje trajnog unutrašnjeg mira samo ovakve vježbe nisu dovoljne. Suština uspješne borbe sa stresom podrazumijeva i eliminiranje ostataka nakupljenih stresova te kompletno poboljšanje "fizičkog" zdravlja, prvenstveno pravilima zdrave prehrane, ali i ostalim pravilima zdravog života (odmora, spavanja, kretanja, disanja...). Bitan zahtjev je i život u ugodnom skladu s ljudima oko nas, ali i skladu s vlastitim moralnim principima i navikama.
No, to su već teme za neku drugu priliku...

Isključivanje (vježba za uklanjanje nesanice, smirenje i uspavljivanje)

isključivanje...Lezite i namjestite se kako Vam je najugodnije. Dišite mirno i potpuno opušteno blagim podizanjem i spuštanjem trbuha. Malo zadržite dah nakon svakog udisaja, a zatim se uz dugi i lagani izdisaj ugodno opustite i ponovo malo zadržite dah prije novog udisaja.

Nakon nekoliko minuta, počnite polako i postepeno eliminirati, isključivati osjećanje pojedinih dijelova tijela. . . Sugerirajte si da prestaju biti dio vas i da više ne osjećate njihov dodir s podlogom na kojoj ležite. Počnite se desnom nogom; umirite je i maksimalno opustite. Zatim isto tako isključite svjesnost lijeve noge, a zatim obiju nogu istovremeno. Nastavite jednako s rukama, gornjim dijelom tijela, vratom, glavom...

Tijekom cijele seanse treba potpuno umiriti disanje; dišite sasvim blagim pokretima podizanja i spuštanja truha. Zamišljajte da vaše tijelo, potpuno opušteno i lagano, ugodno lebdi bez i najmanjeg doticaja s materijalnim svijetom koji nas okružuje. Sugerirajte si uzdizanje u svijet duha, bez težine tijela, u svijet misli, lakoće, savršenog mira i tišine.

Na kraju seanse, ponovo ćete postati svjesni svoga tijela i njegovog dodira s podlogom. Osjećajte opet noge, ruke, leđa, glavu... Ponovo se koncentrirajte na duboko disanje i blage pokrete trbuha. Vježbu ćete završiti pokretom ispružanja obiju ruku iza glave. Zadržavajući dah stegnite šake i lagano, ugodno napnite sve mišiće. Ostanite tako na trenutak, a zatim se ponovo potpuno opustite. Ponovite ovaj pokret dva do tri puta.

Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream