Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Kako se pripremiti za meditaciju

  • Nedjelja, 24 Studeni 2013 20:05
  • Pročitano 2566 puta

Meditacija se može prakticirati na dva načina; jedan je sjedenje u meditativnoj pozi, a drugi je ležeći. Drugi način prakticiranja meditacije se ne preporuča početnicima jer je u njemu lagano zaspati. 

Piše: Anastasija Mrklić


Položaj tijela

Padmasana

Padmasana - To je najbolja asana za one koji su zbilja zainteresirani za meditaciju na duhovnoj ravnini.Preporučena je za sve.

Sidhasana

Siddhasana - Ova se također jednako preporuča kao i Padmasana no najkorisnija je onima koji žele naprednu duhovnu praksu.

Sukhasana

Sukhasana - Oni koji ne mogu prakticirati niti jednu od gore navedenih asana mogu sjediti u Sukhasana položaju koji je veoma lako prakticirati. Prve dvije asane zahtijevaju značajnu praksu od ljudi u zapadnom svijetu. Čak i Sukhasana može biti teška za izvoditi, no vještinu prakticiranja ove asane je moguće steći brže.

Prvo postavite podlogu za jogu ili presavijenu vunenu deku na pod. Iznad toga stavite presavijenu pamučnu tkaninu ili ručnik i sjednite na njega. Presavijte desnu nogu u koljenu i postavite nogu ispod lijevog koljena te slično presavijte lijevu nogu s druge strane. Ako vam je teško držati obje noge u prekriženom položaju, možete presaviti noge jednu iznad druge. Ovo bi trebalo biti ugodnije.

Držite tijelo, vrat i glavu u ravnoj liniji tako da kralježnica ostaje uspravno. Ovo je veoma važno pošto će se naposljetku energija koja je centrirana oko dna kralježnice penjati do vrha. Također tijekom dubokog disanja ili prakse Pranayame, uspravno sjedenje će pripomoći pri toku Prane ili energije kroz kralježnicu. Uspravno znači da ćete stražnjicu, to jest zdjelicu gurnuti prema naprijed, a donji glave i vrat lagano gurnuti u nazad tako da vam tijelo tvori ravnu liniju bez udubljenja sve od trtice pa do vrha glave. Za početak možete vježbati tako da cijelu kralježnicu prislonite uza zid tako da tvori pravilnu liniju.


Nadiji - energetski kanali

Kralježnica je najvažniji dio u tijelu koji kontrolira život i djelovanje pojedinca. Postoje tri osnovna Nadija- kanala unutar kralježnice koji provode suptilnu energiju ili Pranu. Oni su vidljivi samo u naprednom stadiju meditacije. U ova tri kanala za protok energije središnji je veoma ravan te počinje u najnižem dijelu kralježnice i završava u središtu glave tek iznad talamusa ili iznad gornjeg dijela grla koji je također središte mozga. Kanal se naziva Sushumna Naadi. Lijevi kanal se naziva Ida ili Chandra Naadi pošto ga kontrolira mjesec, te također označava mentalnu energiju. Ovaj dio također kontrolira hladnoću tijela. Treći se naziva Pingala ili Surya Naadi tj. kanal sunca koji predstavlja fizičku energiju tijela i kontrolira toplinu. Kada je prakticiranje Pranayame napredno, pojedinac ostvaruje protok u Sushumna Naadi ili središnjem kanalu. 
Ove nadije možemo poticati u fizičkom smislu i to: Kada dah ulazi u lijevu nosnicu Chandra Nadi ili Idu, kada teče u desnu nosnicu Surya Nadi ili Pingalu, a kada teče u obje nosnice Sushumna Nadi.


Naadisuddhi Pranayama – čišćenje nadija i smirivanje uma

Kada sjedimo kako bismo meditirali, preporučljivo je početi s Naadisuddhi Pranayama disanjem pošto je veoma jednostavna za prakticiranje i pročišćava najvažnije energetske kanale. Trebalo bi obaviti barem jedanaest Pranayama prije početka meditacije. To će biti od velike koristi za smirivanje uma.

Obično će nam se, kada zatvorimo oči, biti teško koncentrirati zato što se um neće fokusirati. Um je uvijek u kretanju s jednog predmeta na drugi. On je poput konja, veoma brz. Alegorijski, um se izjednačuje s majmunom zato što nikad nije koncentriran na jednu temu već uvijek fluktuira poput majmuna prelazeći s jedne aktivnosti na drugu. Zato ga je potrebno smiriti.

Potpuno izdahnite te zatvorite desnu nosnicu palcem desne ruke. Udahnite koliko je duboko moguće bez naprezanja kroz lijevu nosnicu te istovremeno držite drugu zatvorenu palcem. Zatim zatvorite nosnicu kroz koju ste udisali zajedno malim prstom i prstenjakom te otpustite palac s druge nosnice i polako, potpuno izdahnite. Kroz nosnicu kojom ste izdahnuli ponovno duboko udahnite i zatvorite tu nosnicu te otvorite drugu nosnicu te izdahnite i onda ponovo udahnite. Udah kroz lijevu, izdah kroz desnu, ponovni udah te izdah na lijevu nosnicu predstavlja punu Naadisuddhi Pranayamu.

Ova praksa se može obaviti ili sa zatvorenim ili otvorenim očima. Ovo je ključno kako bi se očistili Nadiji- kanali za protok energije i kako bi se mogli posvetiti meditaciji i od nje imali stvarne dobrobiti. Kada ste gotovi s Pranayamom, postepeno zatvorite svoje oči. Pokušajte se koncentrirati na središte čela i…meditirajte po želji.

Ocijeni sadržaj
(3 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream