Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Sve o meditaciji kroz pitanja i odgovore

  • Srijeda, 14 Siječanj 2015 18:30
  • Pročitano 4165 puta

Dragi alternativci, nudimo vam sve što ste htjeli znati ili već znate o meditaciji kroz najčešće postavljana pitanja i odgovore.

Piše: Kristina Babić, Divne Energy Park

Meditacija je univerzalna praksa koja se već tisućama godina prakticira diljem svijeta. Ona je polagan i postupan proces unutarnjeg rasta koji nam omogućuje da postanemo svjesni svoje beskonačne prirode i mogućnosti koje se nalaze unutar nas. Meditacija se kao tehnika zna i prakticira otkad postoji svijet. Postoje bezbrojne vrste meditacija, ali sve se svode na isto i vode k istom cilju. Njeno blagotvorno djelovanje na naš um i tijelo omogućuje nam da proširimo svoju percepciju i bolje djelujemo u svakodnevnom životu.

 

Što je unutrašnja tišina?

unutrašnja tišinaUnutrašnja tišina je polje čiste svijesti i energije, najsuptilniji, najtiši nivo postojanja, vrijednost duha koju treba oživjeti jer ona donosi cjelovitost i puninu življenja te istinsku povezanost sa svime. Unutarnja tišina je sveprisutna, ali zbog stalne usmjerenosti na razne površne informacije, vanjsku buku i aktivnosti jednostavno ju ne možemo iskusiti tako lako. Za ovo služi tehnika meditacije koja nas na lak i nenaporan način dovodi do tog tihog nivoa, do stanja harmonije, mira i unutarnje sreće.  

Kako se ulazi u meditaciju?

Najvažnije od svega je da u tehniku budete uvedeni od adekvatnog učitelja koji je iniciran u ovu drevno znanje. Tehniku meditacije može naučiti doslovno svatko, a jednostavnim ponavljanjem određene mantre (zvučne vibracije) praktikant lako i nenaporno ulazi u stanje potpune opuštenosti i tišine. Sam početak je više-manje isti za sve vrste meditacije - potrebno je udobno se smjestiti zatvorenih očiju i uspravnih leđa, nekoliko puta duboko udahnuti i izdahnuti te započeti sa samom tehnikom.

Što postižemo meditacijom?

Meditacijom postižemo ravnotežu i harmoniju tijela i uma koja rezultira širenjem percepcije, razvojem kreativnosti i boljim djelovanjem u svakodnevnom životu. Ovom drevnom tehnikom budimo uspavane i nesvjesne dijelove mozga te profinjujemo i obogaćujemo vlastitu percepciju. Meditacija ima brojne blagodati, ona smiruje i pročišćava naš um te podiže kvalitetu života, bilo da se bavimo duhovnošću ili bilo kojim drugim zanimanjem. Najveći geniji, filozofi i umjetnici su prakticirali neku vrstu meditacije koje su im omogućile da u potpunosti izraze svoju kreativnost, ideje i vizije.

Da li meditacija utječe na zdravlje?

utjecaj meditacije na zdravlje čovjekaDanas su znanstveno dokazani pozitivni učinci meditacije na tijelo i um. Ona se već polako smatra kao neizostavan dio svakodnevne higijene duha i cjelovit tretman koji štiti od svih bolesti te regenerira tijelo i duh. Pomoću samo 20 minuta meditacije postižemo dubok počinak koji je ekvivalentan 8-satnom snu. Na ovaj način energiziramo te regeneriramo tijelo i um. Znanstveno je dokazano kako meditacija povećava protok krvi za čak 200% te smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara za čak 47%.

Putem tehnike meditacije možemo se riješiti i različitih ovisnosti- nakon 6 mjeseci meditacije zloupotreba alkohola se može smanjiti za čak 70%. Meditacija je najmoćniji način harmonizacije te ispravljanja fizioloških nepravilnosti i poremećaja jer kroz nju direktno utječemo na sam uzrok bolesti koji se zapravo nalazi u suptilnijim dijelovima našeg bića.

Tko se može baviti meditacijom?

Meditaciju može prakticirati doslovno svatko. To je univerzalna tehnika oslobađanja stresa, poniranja u vlastito jastvo i buđenja unutarnjeg potencijala, talenata i kreativnosti.

Kad početi s meditacijom?

meditacija od malih noguMeditacijom se može početi već od ranog djetinjstva (od šeste godine), naravno uz dozvolu i prisustvo roditelja. Potrebno je da tehniku meditacije dobijete od adekvatnog učitelja koji je iniciran u ovu drevnu tehniku, a dalje nastavljate sami te kroz redovito izvođenje tehnike stečete iskustvo i dobrobiti.

Što je bitno za meditaciju?

Kao što smo i ranije rekli, ne postoje nikakva ograničenja ni preduvjeti koji se trebaju zadovoljiti da bismo počeli s meditacijom. Ona je doslovno za svakoga, bez obzira na dob, spol, zanimanje, vjersku i nacionalnu pripadnost. Za vrijeme meditacije bitno je da ste udobno obučeni, da sjedite s uspravljenim leđima zbog pravilnog protoka energije te da stvorite opuštajući ugođaj u prostoriji u kojoj meditirate- ugasite svjetlo, upalite svijeću, provjetrite prije prakse i sl. Ona ne zahtijeva nikakve posebne sposobnosti ili predispozicije, već je najvažnija redovitost i volja jer se samo kroz redovitost postižu rezultati.

Koliko bismo trebali meditirati?

15-20 minuta meditacije dva puta dnevno je dovoljno kako bismo se oslobodili stresa, napunili „baterije“ i dosegli „polje tišine“. Razliku ćemo vrlo brzo primijetiti u svakodnevnoj aktivnosti, postajemo opušteniji, zadovoljniji i produktivniji, više živimo u sadašnjosti i lakše se snosimo s problemima kojih nikad ne nedostaje.

 

Koje vrste meditacije postoje i kako se razlikuju?

meditacija na BudhuPostoji mnogo tradicija i škola od kojih svaka uči neku svoju meditaciju koja ima više stupnjeva- od osnovnih do naprednih. Cilj svih meditacija je isti- smiriti i pročistiti um te proširiti svijest, tj. dovesti nas do najfinijeg najsuptilnijeg nivoa postojanja.

Postoji nekoliko glavnih vrsta meditacije: na zvuk (mantru), formu i simbol. Razlikuju se prema objektu koncentracije. Meditacija na zvuk ili mantru se odvija tako da se u sebi ponavlja određena vibracija (zvuk) koja djeluje na samu bit tvari ili bića te ga harmonizira i dovodi u više stanje svijesti. Kod meditacije na formu i simbol koncentriramo se na određeni oblik, kao što je duhovni učitelj (Isus, Buddha), plamen svijeće ili određeni simbol.

Pomaže li meditacija uistinu protiv stresa?

Cilj i svrha meditacije jest dovesti duh i tijelo u stanje potpune opuštenosti, sklada i ravnoteže. Znanstveno je dokazano kako se redovitom meditacijom smanjuje količina kortizola (glavnog hormona stresa), opuštaju se mišići, povećava se koherencija mozga, normalizira krvni tlak i otkucaji srca, harmonizira se živčani sustav, ubrzava se oporavak od bolesti itd. Pomoću meditacije dolazi i do smanjenja depresije, straha, napetosti, anksioznosti i trauma te se povećava elan, sreća i mentalni potencijal. Redovitom meditacijom jačamo autonomni živčani sustav pa time postajemo otporniji na stres i lakše se prilagođavamo na nove situacije.

Gdje je početak, a gdje kraj meditacije?

sreća zbog meditacijePotrebno je razlikovati tehniku meditacije od meditativnog stanja uma koje postižemo upravo tehnikom meditacije. Sama tehnika meditacije traje 15-20 minuta. Ona nam omogućuje da dođemo do polja unutarnje tišine te njene vrijednosti- neograničenost, slobodu i kreativnost iznesemo u relativno polje postojanja- našu svakodnevnu aktivnost. Nakon što izmeditiramo, njene dobrobiti se osjećaju tokom cijelog dana.

Naša pažnja i percepcija postaje puno bolja i jasnija, a osjećaj unutarnjeg mira, radosti i budnosti je sve više i sve jasnije prisutan tokom dana, produbljujući i obogaćujući naš svakodnevni život. Ako slikamo, pomoću meditacije ćemo biti još bolji slikar, ako predajemo, bit ćemo još bolji predavač itd.

Kroz meditaciju mi ustvari treniramo svoj duh, tijelo i svijest. To meditativno stanje svijesti (smirenost, opuštenost, budnost i usredotočenost) je ono što razvijamo kroz praksu tehnike meditacije, a cilj je da u tom stanju prirodno budemo što duže.

Kakvo okruženje može poslužiti za meditaciju?

U teoriji meditirati se može bilo gdje, no najbolje je na mirnom i povučenom mjestu, u prirodi ili osami svog doma. Kada redovito meditirate na istom mjestu, izgrađuje se energija koja vam pomaže da svaki sljedeći put brže i dublje potonete u meditaciji.

Da je li bolje meditirati sam ili u grupi?

grupna meditacijaKada meditiramo u grupi, iskustva meditacije se udvostručuju te je puno snažnije djelovanje meditacije na našu vlastitu i kolektivnu svijest. Istraživanja su pokazala da dolazi do znatnog smanjenja stope kriminala u okolini u kojoj se redovito izvode grupne meditacije.

U Divine Energy Parku se redovito izvode grupne meditacije i intenzivne radionice meditacije i disanja koje traju tri ili više dana. Sudionici ovakvih radionica imaju duboka iskustva mira i jedinstva, a taj osjećaj traje i nakon radionica. Također je njihova samostalna praksa kod kuće snažnija i dublja.

Koje je idealno doba dana za meditaciju?

Rano ujutro i kasno popodne je idealno doba dana za meditaciju. Tada je energija u prirodi (pa tako i u samom čovjeku) najsmirenija, sve se utiša i umiri, što ovaj period čini najboljim za sve vrste duhovne prakse.

Ukoliko nas nešto omete tijekom meditacije, kako se vraćamo natrag u meditativno stanje?

Ako nas netko ili nešto prekine u meditaciji, nakon naglog prekida zatvorite oči, duboko udahnite izdahnite nekoliko puta te obavezno izmeditirajte još desetak minuta. Zamolite ukućane da vas ne ometaju za vrijeme meditacije, isključite mobitel...

Koji je ispravan položaj za meditaciju?

Meditirati se može u bilo kojem sjedećem položaju (turski sjed, lotos ili na stolcu sa stopalima na podu). Bitno je da su leđa, glava i vrat uspravni (možemo se nasloniti) i da je tijelo opušteno.

 

Mogu li meditirati i djeca?

trebamo biti poput djetetaMeditacija je idealna tehnika za djecu jer jako razvija koncentraciju, uklanja depresiju i anksioznost te potiče kreativnost. Djeca su po svojoj prirodi jako povezana s unutarnjom tišinom. Njihova epifiza je jako aktivna sve do osme godine. S meditacijom se stimulira epifiza i jača to jest održava ta suptilna povezanost s unutarnjim jastvom. Na taj način djeca odrastanjem ne gube dodir sa svojom unutarnjom prirodom te postaju snažne pozitivne individue.

Koje učinke meditacije možemo zamijetiti u interakciji s drugim ljudima? 

Meditacija povećava i razvija socijalnu inteligenciju te nam omogućuje da se lakše snosimo sa stresnim situacijama i pronalazimo rješenja, da imamo više razumijevanja, da smo pozitivni i srdačni te prijateljski nastrojeni. Kroz meditaciju obogaćujemo odnose energijom pozitivnosti, smirenosti i harmonije.

Osjećaju li ljudi koji su u blizini osobe koja se bavi meditacijom pozitivne, umirujuće vibracije?

Da, svi koji meditiraju šire takve vibracije i imaju pozitivan utjecaj na ljude oko sebe.

Ocijeni sadržaj
(8 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream