Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Biljni izvori omega 3 masnih kiselina

  • Petak, 26 Veljača 2016 17:50
  • Pročitano 994 puta

Veza između omega-3 masnih kiselina i zdravlja prvi put je zabilježena 1970. godine kada su znanstvenici primijetili kako Eskimi koji žive na Grenlandu imaju smanjenu stopu srčanih bolesti, reumatoidnog artritisa i drugih bolesti, iako im je ishrana bogata masnoćama i kolesterolom.

Istraživači su tada pretpostavili da bi upravo vrsta masnoće koju jedu (iz mora) mogla imati glavnu ulogu. Od tada su brojne studije potvrdile ovu tezu: omega-3 masne kiseline koje su stanovnici Grenlanda dobivali iz riba imaju jak utjecaj na smanjenje srčanih bolesti.


Omega 3 masne kiseline

omega 3Kada je riječ o prednostima Omega-3, srce je samo vrh ledenog brijega. Omega-3 masne kiseline su esencijalne hranjive tvari koje dospijevaju do svake stanične membrane u ljudskom tijelu. Iako nisu odgovor na svaku bolest, omega-3 imaju pozitivan učinak na ljude svih uzrasta, a mnoge znanstvene studije svakodnevno dokazuju značajne fiziološke i psihološke dobrobiti.

Tako između ostalog, omega-3 masne kiseline važne su u razvoju djeteta te prevenciju i terapiju malignih i krvožilnih bolesti, a u novije vrijeme i kod mentalnih bolesti, uključujući depresiju i demenciju. Na sreću, svi koji ne vole ribu ili su vegani, tu su izvrsni biljni izvori koji pored omega-3 masnih kiselina sadrže i pregršt drugih hranjivih tvari. Razne sjemenke su prava riznica svih spomenutih komponenata, a u daljnjem tekstu ćete upoznati one najbolje i lako dostupne!


Sjemenke lana

lanene sjemenkeSjemenke lana su jedan od najboljih izvora omega 3 kiseline i bogatije su njome čak i od popularnog lososa. Lanene sjemenke pomažu krvožilnom sustavu kroz nekoliko različitih mehanizama, uključujući protuupalno djelovanje i normalizaciju rada srca. 

Također održavaju arterije zdravim tako što smanjuju broj masnih naslaga u njima, a imaju i važnu ulogu u održavanju prirodnog ritma srca. Preliminarne studije pokazuju da se sjemenke lana mogu koristiti za liječenje aritmije. Pored toga, nedavna istraživanja pokazuju da sjemenke lana mogu imati zaštitni učinak protiv raka dojke, raka prostate i debelog crijeva.

Napomena: prije konzumiranja zbog bolje iskoristivosti, sjemenke treba samljeti jer imaju tvrdu opnu koju naš organizam ne može apsorbirati. Najbolje ih je svježe mljevene konzumirati jer brzo oksidiraju i gube svoja hranjiva svojstva. Predlažemo ih staviti u smoothije, jogurt ili juhe. Također se koriste i u kozmetičke svrhe jer daju vlažnost i elastičnost koži!


Chia sjemenke

chia sjemenkeChia sjemenke su tek nedavno dobile pažnju koju zaslužuju. Pored omega 3 masnih kiselina, bogate su kalcijem, vlaknima i manganom, a sadrže i veliku količinu antioksidansa koji se bore protiv slobodnih radikala. Zbog toga djeluju pozitivno na zdravlje i vitalnost cijelog tijela.

Legenda kaže da su Asteci i Maye redovno koristili chia sjemenke za dobivanje energije, a jedna nedavna studija tvrdi kako su jednako učinkovite kao i energetska pića. Prema ovom istraživanju, chia sjemenke mogu pomoći sportašima da budu izdržljiviji  povećavajući unos hranjivih tvari i smanjujući unos šećera.

Preporuka: chia sjemenke namočiti u mlakoj vodi zatim pomiješati sa svježim sokom ili smoothijem.


Orasi

orasiJedna četvrtina šalice oraha nudi više od 100% preporučene dnevne doze omega-3 masti uz velike količine bakra, mangana, molibdena i biotina. Orasi sadrže i aminokiselinu L-arginin koja nudi više vaskularnih pogodnosti za osobe s bolestima srca. Također sadrže i nekoliko jedinstvenih te snažnih antioksidansa koji su dostupni u samo nekoliko drugih namirnica. Istraživanja pokazuju da konzumiranje oraha može pozitivno utjecati i na zdravlje mozga zbog njihovog izuzetno bogatog sastava.

Tako znanstvenici tvrde da redovno konzumiranje oraha može smanjiti povećanu osjetljivost na oksidativni stres koji se javlja u starenju i time povećati zdravstveni vijek. Također se poboljšavaju kognitivne i motoričke funkcije u starenju.

Preporuka: konzumirajte šaku svježih oraha dnevno kako bi zadovoljili potrebu tijela za omega 3 mastima i antioksidansima. Idealan su zdravi snack uz suho voće.


Sjemenke konoplje

konopljine sjemenkeSjemenke konoplje imaju izvrstan omjer omega 3 i omega 6 masnih kiselina. One su također pune bjelančevina, minerala i rijetkih polinezasićenih masnih kiselina poput gama-linolenske kiseline (GLA) i stearinske kiseline (SDA). Sjemenke konoplje su bogate kalcijem, željezom, magnezijom, manganom, fosforom, kalijem i cinkom. Sadrže i vitamine A, B1, B2, B3, B6, D i E.

Jedna studija objavljena u časopisu Arthritis and Rheumatism otkrila je da konzumiranje gama-linolenske kiseline (GLA) koja se nalazi u sjemenkama konoplje smanjene simptome artritisa za čak 25%. Ostale studije također potvrđuju da THC u sjemenkama konoplje može poboljšati stanje pacijenata koji boluju od raka dojke i raka pluća.

Napomena: Konzumiranje sjemenki konoplje je potpuno sigurno, zdravo i legalno. Industrijska konoplja sadrži oko 0,3% – 1,5% THC-a dok marihuana sadrži oko 5% – 10% ili više THC-a. Inače je konoplja jedna od najzdravijih biljaka za čovjeka s mnogim zdravstvenim beneficijama bez ikakvih štetnih nuspojava!

Ocijeni sadržaj
(3 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream