Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Zašto uživamo u čokoladi

  • Srijeda, 18 Studeni 2015 11:47
  • Pročitano 677 puta

Evo i dobre vijesti za sve ljubitelje čokolade! Brojne znanstvene studije sada dokazuju koliko zapravo čokolada može biti zdrava. No, važno je napomenuti kako je kakao u čokoladi taj koji je zaslužan za njene zdravstvene dobrobiti.

Piše: Ana-Marija Milaković

Iako je čokolada često na lošem glasu vezana za nezdrav stil života i debljanje, stvarni razlog tomu je naravno visok sadržaj šećera i sličnih sastojaka koje sadrži većina čokolade danas. No, sam kakao je vrlo hranjiv i zato je važno jesti tamnije čokolade s visokim sadržajem kakaa ili barem one koje ne sadrže bijeli šećer. Ovdje smo naveli glavne razloge koje podupiru i znanstvena istraživanja zašto bi trebali jesti čokoladu, naravno onu malo kvalitetniju, tamniju.

Čokolada je zdrava za srce i pomaže pri mršavljenju

čokolada je dobra za srceZrno kakaa je izuzetno bogat izvor mnogih esencijalnih minerala uključujući i magnezij, bakar, kalij i željezo. Većina tih minerala pozitivno utječe na naše krvožilno zdravlje. Neka istraživanja objavljena 2012. i 2014. god. pokazala su da konzumiranje tamne čokolade poboljšava cirkulaciju krvi šireći krvne žile, kao i smanjenje rizika od zatajenja srca. Također poboljšava krvni tlak – sve pozitivne komponente u održavanju zdravlja našeg srca!

Još jedan mit koji su opovrgli znanstvenici jest taj da čokolada ne uzrokuje debljanje već nam pomaže izgubiti višak kilograma! Debljanje je povezano s mnogim problemima uključujući otežanom kontrolom apetita, a upravo čokolada poboljšava tu kontrolu dugoročno, njenom povremenom konzumacijom dok smo na dijeti. Dakle, u postupnom i zdravom mršavljenju pomaže nam čokolada odnosno kakao!


Čokolada je dobra za kožu i može smanjiti rizik od dijabetesa II

čokolada za kožuPrištići i akne su u najvećoj mjeri rezultat toga što naša koža proizvodi previše sebuma što se često može pripisati hormonalnoj neravnoteži. Zato se prištići najviše i javljaju u pubertetu. Jedenje čokolade nije glavni krivac lošeg tena već nam kakao iz čokolade može zapravo ten poboljšati. Naime, kakao sadrži više flavonoida i antioksidansa od većine namirnica bogatih fitokemikalijama. 

Istraživanja iz 2014. pokazala su da bioaktivni spojevi iz kakaa zaštićuju našu kožu daju joj mladenački, zdraviji izgled. Zato se preporuča korištenje kakao maslaca u kozmetičke svrhe, za održavanje ljepote i zdravlje kože. Stoga, nabavite kako maslac i pripremite domaću, prirodnu kozmetiku koja je pritom i jestiva! 

Najveći problem u kontroli dijabetesa su naravno slatkiši. Konzumacija čokolade se međutim pokazala vrlo povoljna u smanjenju posljedica dijabetesa. Naime, kakao može održati zdravlje tkiva i  smanjiti oksidativni stres uzrokovan visokim razinama šećera u krvi.  Prema nekim istraživanjima iz 2011. o odnosu čokolade i ljudskog zdravlja, antioksidativni učinci kakaa povoljno djeluju na inzulinsku rezistenciju i smanjuju rizik od nastanka dijabetesa.


Čokolada diže raspoloženje i povećava budnost te pamćenje

za budnost i pamćenjeZnanstvenici su 1996. otkrili spoj nazvan anandamid u čokoladi (ananda na sanskritu znači blaženstvo) koji je zapravo blagi opijat. Povećanje razina anandamida u mozgu može pomoći kod anksioznosti i depresije. Također se smatra kako anadamid ima važnu ulogu u suzbijanju bolova, no znanstvenici još istražuju to područje.

Čokolada je, kako smo spomenuli, bogata flavonoidima koji su snažni antioksidans te imaju protuupalna svojstva. Ne samo da nam flavonoidi i z kakaa poboljšavaju zdravlje krvožilnog sustava, već pozitivno utječu na živčani sustav poboljšavajući naše raspoloženje, pamćenje i budnost. Zato prilikom učenja, pojedite komad tamne čokolade ili dok dugo vozite umjesto šalice kave kako bi vas održala budnima!

Ostali savjeti

sirove pralineNajbolja je tamna ili sirova čokolada s visokim sadržajem kakaa jer je bogata svim hranjivim, zdravim sastojcima. Nastojte izbjegavati čokoladu koja sadrži dodani šećer, bijeli ili smeđi kao i umjetne zaslađivače poput aspartama. Jedite finu, hranjivu čokoladu zaslađenu biljkom stevijom ili agavinim, javorovovim te rižinim sirupom. Ukoliko vam se čine preskupim, uvijek možete sami pripremiti svoju čokoladu od najboljih namirnica i pustiti mašti na volju.

Postoji mnogo kombinacija i načina kako pripremiti svoju domaću čokoladu, nebo je granica. Možete dodavati lješnjake, bademe, orahe, začine poput cimeta, klinčića pa i chilija. Stvar je ukusa. No, glavni sastojak je uvijek kakao maslac koji vam može služiti i za izradu vlastite kozmetike što će biti tema nekog drugog članka.

Ovom prilikom vas podsjećamo na našu epizodu Sirovih strasti u kojoj Nada Rocco priprema sirove praline. Može vam pomoći da se odvažite sami pripremiti svoje slatkiše. Jedno je sigurno, kada kušate sirovu čokoladu ili bilo koju tamnu s puno kakaa, htjeti ćete uvijek izabrati zdraviju opciju čokolade! Još kada znate koliko zdravstvenih dobrobiti donosi, tim više. Dobar tek!

 

Ocijeni sadržaj
(3 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream