Slažem se

Znanstveni dokazi unutarnje Zemlje

• Srijeda, 22 Lipanj 2016 12:12
  • Pročitano 808 puta

Grupa znanstvenika s Harvarda vjeruje kako je pronašla dovoljno dokaza o teoriji da unutar naše planete postoji drevna Zemlja. Pod pojmom drevna se podrazumijeva da je ona nastala prije nekoliko milijardi godina.

Istraživači vjeruju da je do sada neobjašnjeni odnos izotopa iz dubine planete u stvari ostatak drevne Zemlje iz vremena prije nego što je došlo do sudara s gigantskim nebeskim tijelom koji je doveo do nastanka Mjeseca. Znanstvenici smatraju da je ta drevna Zemlja postojala 4,5 milijardi godina prije spomenutog sudara.

Ostaci drevne zemlje

Unutarnja Zemlja?Nastanak Mjeseca i njegovo podrijetlo spada u jednu od najvećih znanstvenih misterija. Još uvijek nije točno jasno kako je Mjesec formiran, no postoje neke teorije koje sugeriraju kako je nastao prije 4,5 milijarde godina kada se naša planeta sudarila s nebeskim tijelom veličine Marsa pod nazivom Teja.

Po toj teoriji, toplina koja je nastala uslijed ovog sudara je otopila planetu, a ostaci su odletjeli i formirali Mjesec. Ipak, znanstvenici s Harvarda na čelu sa profesorom Sujoy Mukhopadhyayem kažu da postoji dovoljno dokaza da se samo dio Zemlje otopio i da drugi, drevni dio, još uvijek postoji u sklopu Zemljinog omotača. Drugim riječima, negdje ispod nas još uvijek postoje dijelovi drevne Zemlje koja je starija od našeg Mjeseca.

„Energija oslobođena prilikom sudara Zemlje i Teje je morala biti ogromna, dovoljna da otopi cijelu planetu. Međutim, vjerujemo da energija nije ravnomjerno raspoređena kroz cijelu Zemlju. To znači da jedan dio uopće nije otopljen i da još uvijek postoji“, rekao je profesor Mukhopadhyay.

Impresivna istraživanja

Znanstvena otkrićaTim znanstvenika je do ovog zaključka došao analizom odnosa izotopa plemenitih plinova koji se nalaze u dubini omotača naše planete i usporedbom rezultata sa izotopima bližim površini. Njihovo istraživanje je pokazalo da je odnos He3 i Ne22 u plićem dijelu omotača bio mnogo veći nego na dubini.

Ovo otkriće je navelo znanstvenika da su u pitanju dva potpuno različita materijala: jedan od drevne Zemlje i jedan od nove. „To znači da zadnji sudar nije u potpunosti pomiješao omotač i da postoji cijeli magmatski ocean omotača“, rekao je Mukhopadhyay. Ono što također podržava njihovu teoriju jest analiza odnosa Kseona 129 i 120 koji se također razlikuju na dubini omotača i na površini.

„Geokemija ukazuje na to da postoje velike razlike između odnosa izotopa u različitim dijelovima naše planete, a to zahtjeva objašnjenje. Ideja da naša planeta nije u potpunosti uništena prilikom najvećeg sudara u njenoj povijesti se ne poklapa u potpunosti s našim poimanjem energetike i formiranja planeta. Ukoliko se naša teorija dokaže istinitom, moguće je da još uvijek postoje dijelovi naše drevne planete u sklopu Zemlje“, rekao je profesor Mukhopadhyay.

Ocijeni sadržaj